Iris Michels bij Spot als senior public affairs expert. In de afgelopen 8 jaar werkte ze bij de gemeente Den Haag als VVD-raadslid Bouwen en Wonen.
De lobbyfunctie was voorheen centraal geregeld via het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC), een initiatief van VEA, BVA en Spot. Achtereenvolgens Hans Hillen en Jan Schinkelshoek behartigde de belangen op dossiers als alcoholreclame en reclame voor ongezonde voedingsmiddelen. In het voorjaar van 2013 is de samenwerking tussen Spot en CMC opgezegd. Michel van de Voort, directeur van Spot zegt dat het voor Spot effectiever werkt wanneer er geen verschillende belangen door elkaar heen lopen.
De genoemde - en andere dossiers gaat Michels nu voor Spot, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, behartigen.
Nieuw speerpunt
Michels krijgt er wel een belangrijk speerpunt bij: zij wordt het gezicht van de Nederlandse broadcasters richting Brussel, om vat te krijgen op de Europese richtlijnen aangaande televisie en online televisie.
In Spot participeren de volgende organisaties:
Ster
RTL Nederland
SBS Broadcasting
BrandDeli
Sport1
Eredivisie Live
FOX International Channels Benelux
Disney Channels Benelux
ORN
AT5
Eurosport
NBCUniversal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!