Het marktaandeel van Qmusic loopt in oktober terug in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het NMO luisteronderzoek. Qmusic komt in de commerciële doelgroep 20-49 uit op een marktaandeel van 19,4 procent. Dat was vorig jaar oktober 24,2 procent (index 80). Radio 538 blijft doorgroeien en staat stevig op een tweede plaats met 16,5 procent (was 12,6, index 131).
Radio Veronica en Joe
Radio Veronica is procentueel de grootste stijger in de top-10 radiozenders in oktober. De zender heeft een aandeel van 3,5 (was 2,0 procent, index 175). Ook Joe boekt succes met een marktaandeel van 7,1 procent (was 4,7, index 151) en komt dicht in de buurt van Radio 10. Dat heeft de grootste procentuele daling van de top-10 en komt nu op 7,3 procent uit.
Opvallend is verder nog dat NPO 3FM opnieuw vooruitgang boekt en ook 100%NL groeit.
13+
In 13+ is er hetzelfde beeld met een daling voor Qmusic en stijging voor Radio 538. Radio Veronica en Joe zijn ook hier procentueel de grootste stijgers. In deze doelgroep is NPO Radio 2 marktleider met wel een daling in marktaandeel.
Zie ook : Nieuwe Radio Veronica richt zich op het clubgevoel: 'De deuren staan wagenwijd open'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!