Metro en Spits hebben goed gekeken naar het succes van Belgische actie waarbij treinreizigers aardige boodschapjes voor elkaar achter lieten. De kranten hebben daarop #happylines gelanceerd. Op de voorpagina is er plek vrij voor een mooie gedachte of iets aardigs voor de volgende lezer van de krant. In Nederland was #happylines op woensdagochtend rond half negen al trending topic.
De lezers kunnen hun berichtjes vervolgens via Twitter de wereld in sturen. ‘Gezien het grote aantal berichten op Twitter kunnen we concluderen dat #happylines een succes is. We gaan zeker door komende dagen”, zegt hoofdredacteur Robert van Brandwijk.
‘Elke Metro of Sp!ts wordt door minstens vier verschillende mensen gelezen. Dit draagt absoluut bij aan het succes van deze actie.’
Metro en Sp!ts volgen het voorbeeld van België. Daar zijn treinreizigers al een week in de ban van de ludieke actie. De Belgische spoorwegen (NMBS) zijn met #NMBSocial al een tijdje trending topic in België.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!