‘Wat is onze rol?’ wilde KRO-NCRV-directeur Peter Kuipers keer op keer weten
CEO INSIGHTS | Herpositionering? Ja, maar níet hei-sessietje, rapportje voor in de la, kleurtje in het logo vervangen en doorrrr…
Vond u KRO-NCRV een omroep zonder smoel? Viel wel mee toch? Met de pay-off ‘Laten we wat meer naar elkaar omkijken’, maakte de fusieomroep lang in één klap duidelijk waar het voor stond en de programmering wees al een hele tijd, en in toenemende mate, in die richting. Geloof, Hoop en Liefde als houvast. Toch besloot KRO-NCRV, onder bezielende leiding van directievoorzitter Peter Kuipers, om het mediamerk drastisch aan te passen. Waar de gemiddelde marketeer bij een herpositionering vaak lipje-bibbert over ‘geen revolutie, maar evolutie’, ging Kuipers er met gestrekt been in. Vormgeving van beeld en geluid werden heel, heel anders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid