Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Wat is onze rol?’ wilde KRO-NCRV-directeur Peter Kuipers keer op keer weten

CEO INSIGHTS | Herpositionering? Ja, maar níet hei-sessietje, rapportje voor in de la, kleurtje in het logo vervangen en doorrrr…
Peter Kuipers - KRO-NCRV
Peter Kuipers - KRO-NCRV
© Foto: Darren Smith
Peter Kuipers - KRO-NCRV
Peter Kuipers - KRO-NCRV
© Foto: Darren Smith

Vond u KRO-NCRV een omroep zonder smoel? Viel wel mee toch? Met de pay-off ‘Laten we wat meer naar elkaar omkijken’, maakte de fusieomroep lang in één klap duidelijk waar het voor stond en de programmering wees al een hele tijd, en in toenemende mate, in die richting. Geloof, Hoop en Liefde als houvast. Toch besloot KRO-NCRV, onder bezielende leiding van directievoorzitter Peter Kuipers, om het mediamerk drastisch aan te passen. Waar de gemiddelde marketeer bij een herpositionering vaak lipje-bibbert over ‘geen revolutie, maar evolutie’, ging Kuipers er met gestrekt been in. Vormgeving van beeld en geluid werden heel, heel anders.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in