Premium

Merken-Estafette: Amadea Boneschansker (Lush Cosmetics) is groot fan van Innocent

Iedereen heeft wel een favoriet merk. Wat zijn de favoriete merken van het vak?

In de tweewekelijkse rubriek Merken-Estafette, vertellen brand managers en marketing managers wat hun favoriete merk is. Daarmee geven ze het stokje door aan de marketing manager van dat bewuste merk. Er zijn maar twee voorwaarden. Het merk moet in Nederland verkrijgbaar zijn en het mag niet eerder in de Merken-Estafette genoemd zijn. In de vorige aflevering was het woord aan Pascal van Ham, marketing manager bij Tony’s Chocolonely. Zij gaf het stokje door aan Amadea Boneschansker (foto), communications manager bij .

Waarom is het eigenlijk zo cool om voor je eigen merk (Lush dus) te mogen werken.
‘Omdat het een bijzonder en vernieuwend merk is. Lush bestaat nu 20 jaar, maar de laatste jaren horen consumenten steeds vaker over ons. Het merk heeft een uitgesproken visie en zet zich in voor dierenrechten, mensenrechten en het milieu. Dat zijn zaken die mensen voorheen niet noodzakelijk aan cosmetica koppelden.

 

 

Ik heb veel vrijheid bij Lush, dat past bij mij. En het is een heel creatief merk. We zijn ook sterk georiënteerd op de actualiteit. Als er iets gebeurt waar we een mening over hebben, dan koppelen we daar een campagne aan, soms eenvoudig op Facebook. Een andere keer breder.’

 

Wat is je favoriete brand?
‘Smoothiemerk .’

Kun je omschrijven waarom je dat merk als consument zo waardeert?
‘Het is gewoon een heel leuk merk met veel humor. De stijl is origineel en herkenbaar. De toon is altijd aangenaam. Net als Lush heeft Innocent een duidelijk en verantwoord verhaal, dat verder gaat dan alleen het product zelf.’

Kun je vertellen wat je als vakvrouw bewondert in de manier waarop het merk wordt gepositioneerd?
‘Ze zijn erg goed in het bouwen van een community. Creativiteit zit in het merk en dat wordt sterk uitgedragen, een goed voorbeeld daarvan is de goed gemutste breicampagne, waarbij het merk samen met het Nationaal Ouderenfonds en honderden breiers in Nederland kleine wollen mutsjes breit voor op hun smoothies. Ze doen dat om de aandacht te vragen en geld in te zamelen voor eenzame ouderen in Nederland. Dat is zo vriendelijk en inspirerend, het komt echt over. Ik denk dat de woordkeuze van Innocent een belangrijke rol speelt. Ze hebben een manier van praten die me zeer aanspreekt, laagdrempelig, met een knipoog.’

Als je één dag op de stoel van de verantwoordelijke brandmanager c.q. marketingmanager van dat merk zou mogen zitten, wat zou je dan doen?
‘Oei, dat is een grote verantwoordelijkheid. Dat vind ik serieus een heel lastige vraag. Maar als ik dan toch iets mag zeggen, dan zou ik meer inzetten op social media. Ik kan me voorstellen dat het merk nog sterker uitgedragen kan worden op bijvoorbeeld Instagram. Daarnaast zou het, na het jarenlang breien van wollen mutsjes, interessant zijn om te kijken welke innovatieve acties Innocent nog meer kan koppelen aan het merk. En tot slot nog één idee, misschien kan er meer nadruk worden gelegd op het fruit dat wordt gebruikt – waar komt het vandaan, hoe is het gekweekt - daar ben ik benieuwd naar.

De eerste twee afleveringen in de nieuwe rubriek Merken-Estafette leest u hier:

;s Chocolonely

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie