Overslaan en naar de inhoud gaan

Geloof je het zelf?

Gun Nieuwenhuis over de onmisbare waarde van: hoop, geloof en… visie
Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ik ben een typische atheïst. Een non-believer als het gaat om religie, geloof en hoop van buitenaf. Maar los van dat alles ben ik ‘een gelover’. Dat kan ook niet anders, want als ondernemer moet je ergens in geloven, anders kan je er niet vol voor gaan. Investeren doet dan pijn en mensen enthousiasmeren lukt dan ook niet.

Maar ik kan niet anders dan concluderen dat er op dit moment grote armoede is in het ‘geloven’. We geloven nog zo weinig. Het wantrouwen is groter dan ooit. We geloven niet meer in elkaar, niet meer in de politiek, niet in de euro. De politiek zelf gelooft niet dat wij dat doorhebben. Grenzen worden opgetrokken, de euro massaal bijgedrukt en ik heb nog niemand gehoord die er in gelooft!

Het geloof in printmedia en lineaire TV daalt als de zon in de zee. Wat we missen? Geloof, een plan, een stip op de horizon. We missen een visie. Voor dit land, voor de industrie, voor bedrijven, voor de media. Als je niet weet waar je heen wilt, is het lastig om het juiste pad te volgen.

Als bedrijven weinig visionair worden geleid, dan ontwikkelen ze zich uiteindelijk tot commodity. Als dat langer duurt worden ze zielloos tot faillissement volgt. Ik lees goedbedoelde zaken over reddingsplannen voor werknemers, maar geen plan om het bedrijf te laten differentiëren. Geen plan om het bedrijf ergens de beste in te laten zijn. Ook de media-exploitanten van de oude industrie hebben moeite om te differentiëren en gaan verder in de uitverkoop.

Excuus voor deze lange inleiding, want nu komt het punt van ‘geloven’.
Ik geloof wel...

Dat wij voor onszelf een stip op de horizon moeten zetten. Waar staat de mediamarkt over 3 jaar? Als we daar nu niet op acteren, dan hebben we te weinig strategische koers. Voor onszelf, maar zeker voor onze klanten. Verder geloof ik in marktwerking, in de wil van mensen om iets moois en bijzonders te doen, om het verschil te maken, nieuwe markten te verkennen, nieuwe honoreringsvormen uit te proberen. Dat we er voor onze opdrachtgevers zijn; de klok rond. Ik geloof dat we in een tijd leven dat we de spelregels moeten veranderen. Relevant moeten zijn op individueel niveau. Ik geloof dat we niet bang moeten zijn voor de transformatie waarin we zitten. Maar in de kansen die het schept. In de creatieve industrie, omdat die pioniert en creëert. Ik geloof in de -head down- generation, omdat ze de toekomst zijn. Ik weet dat we hen gaan boeien. Maar bovenal heb ik heilig vertrouwen in mensen… en hun flexibiliteit om te veranderen.

Gun Nieuwenhuis, Founding Partner

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in