Na een succesvolle introductie op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020, lanceert MeMo2 het innovatieve Crossmedia Analytics Platform THX ook in België. Dat heeft het bedrijf deze week laten weten.
Met THX kunnen adverteerders dagelijks monitoren hoe hun campagnes het doen, in termen van totaal crossmediaal bereik en audience, maar ook de effecten van online en offline retailbezoek en feitelijke ‘brand impact’.
Benelux
Verwacht wordt dat de adoptie van het platform zich bij onze zuiderburen vergelijkbaar snel zal ontwikkelen, zegt oprichter Marcel Vogels. 'In Nederland zijn veel grote adverteerders gericht op de Benelux, dus niet alleen maar op Nederland. Al vroeg in het jaar ontvingen we de wens van meerdere merken om naast Nederland ook België mee te nemen in het THX-aanbod. Met de introductie van THX in België hebben we daar concreet gehoor aan gegeven', stelt Vogels.
Realtime toegang
Over de introductie van het platform zei hij eerder: 'Marketeers en CMO’s hebben met MeMo2 vrijwel realtime toegang tot kort-cyclisch crossmediale campagne-effecten. Het platform biedt directe inzage in geaggregeerde data waarmee de distributie van media en marketing exposure en attributie in daadwerkelijk consumentengedrag tot uiting komt. Van winkelbezoek tot en met geïntegreerde brand performance.'
Qua functionaliteit zal het THX Platform in België identiek zijn aan dat van Nederland. Ook het gekoppelde THX Audience zal in België representatief worden gemaakt aan de populatie. Naast het ondersteunen van merken vanuit Nederland, zal MeMo2 ook partnership zoeken met Belgische merken, media-exploitanten en mediabureaus.
De uitrol van THX naar andere landen stopt niet bij België. THX is momenteel actief met de ontwikkeling en contractvorming richting een aantal andere landen.
Lees ook: MeMo2 introduceert crossmediaal marketing meetplatform
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!