'Zillennials' centraal bij vernieuwingen Linda.meiden, hoofdredacteur Mandy Woelkens vertrekt
Linda.meiden heeft vanaf dit jaar vernieuwingen doorgevoerd. Het printmagazine blijft belangrijk, maar is van zes naar vier edities per jaar gegaan. Wel is het formaat groter en het blad dikker. De focus is – net als bij zus Linda. - nog meer komen te liggen op online content en sociale media. ‘Want daar zit de doelgroep’, zegt managing director Louise van Nispen.
‘We zijn nog veel meer onder de huid van de lezers gaan zitten. Het merk is de afgelopen twaalf jaar uitgegroeid tot het grootste mediamerk onder Millennials en GenZ’ers. Wij noemen dat de Zillennials (18-28 jaar)’, legt Van Nispen uit. ‘Zij consumeren de media heel anders, veel vluchtiger. Ze zijn geïnteresseerd in nieuws, maar gebruiken sociale media als belangrijkste nieuwsbron. Voor hen is het media-aanbod erg versnipperd. Verder constateerden we dat bijvoorbeeld influencers die groot zijn op TikTok weer heel onbekend kunnen zijn op Instagram.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid