Overslaan en naar de inhoud gaan

NU.nl wint hackathon met concept voor belangrijk nieuws op maat

NU.nl heeft woensdag de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Via een algoritme wordt berekend welk nieuws relevant is voor een individuele gebruiker, waarna de gebruiker een pushmelding ontvangt. Het team van NU.nl dat het concept heeft ontwikkeld verwacht dat deze mogelijkheid om lezers te informeren voor het eind van het jaar al in de app wordt gebouwd.

related partner content for mobile comes here

Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman is trots op zijn team. "Het persoonlijker maken van onze app is super belangrijk, ik vind het heel tof dat we dankzij deze wedstrijd in korte tijd weer een flinke stap hebben kunnen zetten."

NU.nl nam het in de finale van de hackathon op tegen een team van Rabobank. Zij werkten aan een oplossing om de bezoekerservaring van het Van Gogh Museum te verbeteren. De teams moesten hun idee via een pitch aan een jury voorleggen.

De finale van de Amsterdam AI Hackathon vond plaats tijdens de World Summit AI. Dit is een conferentie over kunstmatige intelligentie die jaarlijks in Amsterdam wordt georganiseerd. De wedstrijd is bedoeld om datawetenschappers, marketeers en engineers samen te brengen en naar een oplossing te zoeken voor een probleem rond kunstmatige intelligentie. Merkle en DDMA, een vereniging voor data en marketing, organiseerden de hackathon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in