Overslaan en naar de inhoud gaan

MWC: gamification van de mainstream

Mark Peerdeman en Anette Schouls (Service2Media) zijn op de Mobile World Conference en zien onder meer een Aziatische voorloper van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

' De derde dag van MWC. De ‘Dutch Mobile Networking Event’, de Nederlandse netwerkborrel gisteravond in Bar Loud Studio was een succes. Na een korte opening door Patricia van Bentum, hoofd Economische Zaken van de Nederlandse Ambassade te Madrid en Jasper van Dorrestein, directeur Nederlands Business Support Office Barcelona kon een bont gezelschap van pers, bezoekers en exposanten van MWC en andere geïnteresseerden op een informele manier persoonlijk kennis met elkaar maken.

related partner content for mobile comes here

Aansluitend aan DMNE ging een klein gezelschap naar de exclusieve Service2Media afterparty in de Eclipse bar van Hotel W. Grappig om te zien dat de Koreaanse zanger Psy, bekend van de muziekhit Gangnam Style, ook aanwezig was in de club. We zijn erg benieuwd naar de Facebook foto’s die ongetwijfeld her en der op zullen duiken.

Games en gadgets
Er zijn flink wat nieuwe gadgets te zien op de beurs dit jaar. Een virtual reality bril bijvoorbeeld als een soort Aziatische voorloper van Google’s Glass. Als je de bril draagt zie je de app store in drie dimensies voor je geprojecteerd in de echte wereld. Je kiest een app door deze ‘in de lucht’ aan te raken. Als je naar de grond kijkt zie je de kaart van Google maps voor je.

Een andere gedemonstreerde toepassing is het gebruik van 3D technologie bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd. Wil je bij het komend WK voetbal de replay van de goals zien vanuit het perspectief van de keeper of de bal? Door deze technologie kan het.

Naast de hoge performance voor bovengenoemde 3D toepassingen worden ook voor de wat meer traditionele toepassingen de gebruikerservaring, interactie en applicatierespons steeds belangrijker. Een zeer belangrijke factor voor het succes van een app is user engagement. De meer innovatieve bedrijven zien dit in. Naast bedrijven die versnellingstechnologie aanbieden om specifieke HTML5 performance wat op te peppen zijn er ook veel bedrijven die oplossingen bieden voor het genereren van native apps voor meerdere mobiele platforms.

Barcelona laat zich vandaag trouwens van een vriendelijker kant zien. Het weer is stukken beter en zowel de bezoekers als het openbaar vervoer hebben zich ingesteld op de grote doorstroom in de ochtend en avond. Natuurlijk, het is druk, maar alles loopt nu redelijk soepel. Nu het einde van de show nadert is de spanning gebroken en wordt alles wat gemoedelijker.

Mark Peerdeman en Anette Schouls waren vanaf maandag op MWC, lees de updates en op MobileMarketing.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in