Het consumermixmodel


In de loop van de dag komt iedereen met allerlei media in aanraking: kranten en tijdschriften, de billboards onderweg, de tv of pc, POS-materialen op de winkelvloer. In hoeverre dragen de reclame-uitingen in elk van die media bij aan de koopintentie?
Met een ‘consumermixmodel’ kunnen de effecten van afzonderlijke media met elkaar worden vergeleken. Zo’n model meet met welke touchpoints de consument in de loop van een dag te maken krijgt. Aan de hand van interviews en gegevens over merkvoorkeur en aankopen worden de effecten van de touchpoints gewogen. Zo wordt duidelijk wat de impact is van elk medium.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpmerkelijk onderzoeksfeit: bij personal-care-producten blijkt de verpakking twee keer zo veel invloed te hebben op de aankoopbereidheid als tv-reclame. De beslissing wordt vooral in de winkel genomen, niet thuis voor de buis.
Bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid