Overslaan en naar de inhoud gaan

Het consumermixmodel

Een nieuwe methode meet de relatieve effecten van verschillende media op de koopintentie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de loop van de dag komt iedereen met allerlei media in aanraking: kranten en tijdschriften, de billboards onderweg, de tv of pc, POS-materialen op de winkelvloer. In hoeverre dragen de reclame-uitingen in elk van die media bij aan de koopintentie?

related partner content for mobile comes here

Met een ‘consumermixmodel’ kunnen de effecten van afzonderlijke media met elkaar worden vergeleken. Zo’n model meet met welke touchpoints de consument in de loop van een dag te maken krijgt. Aan de hand van interviews en gegevens over merkvoorkeur en aankopen worden de effecten van de touchpoints gewogen. Zo wordt duidelijk wat de impact is van elk medium.

Opmerkelijk onderzoeksfeit: bij personal-care-producten blijkt de verpakking twee keer zo veel invloed te hebben op de aankoopbereidheid als tv-reclame. De beslissing wordt vooral in de winkel genomen, niet thuis voor de buis.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in