Overslaan en naar de inhoud gaan

Fastfoodketen Wendy’s burnt bedrijven de pan uit op National Roast Day

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Wendy's
Wendy's

Fastfoodketen Wendy’s staat al jaren bekend om haar grappige, maar grove Twitter-humor. Humor die vaak ten koste gaat van anderen. Deze week vierde Wendy’s National Roast Day, met de oproep om je te laten roasten door het hamburgerrestaurant. De beledigingen werden zo uit de mouw geschud en honderden bedrijven boden zich vrijwillig aan om eens goed beledigd te worden. Een uniek staaltje community management en marketing waar maar weinig social media managers mee weg komen.

related partner content for mobile comes here

Wendy’s vraagt op Twitter wie er graag geroast wil worden.

De reacties stromen binnen en grote bedrijven staan in de rij voor Wendy’s lines.

Ze is niet bang om je ego te schaden.

Geen belediging gaat te ver voor Wendy’s.

Auch.

Wendy’s is geen fan van virtual reality en maakt dat even duidelijk.

Wat een smakeloze grap.

Hun concurrent McDonald's gaat ongevraagd ook even ten onder.

Jup, zelfs over crackers valt er iets te zeggen.

Tot slot hoeft Wendy’s niet cold turkey te stoppen want haar roasts gaan het hele jaar door.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in