Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de Week: Suikeroom Tony’s Chocolonely biecht op

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Bad
Bad
Bad
Bad

2022 is net van start gegaan en voornemens of niet, Tony’s Chocolonely kwam op 3 januari naar buiten met de boodschap: ‘I’m bad for your health’. Met deze boodschap bekennen ze dat hun chocoladerepen onderdeel zijn van het maatschappelijke suikerprobleem. Het bericht werd gedeeld op LinkedIn waar vervolgens meer dan 10.000 reacties op kwamen. Is dit een slimme marketingtruc of een oprechte bekentenis?

related partner content for mobile comes here

Bedrijven en merken die transparant zijn over wat ze doen en hoe ze dat doen hebben vaak een streepje voor bij klanten. Merken als Upfront, Patagonia en Too Good To Go zijn het schoolvoorbeeld hiervan. Zullen meer merken volgen en kleur gaan bekennen of zullen ze blijven zwijgen?

Een probleem of niet, eerlijk is Tony's Chocolonely wel. Wanneer je slogan luidt: ‘Crazy about chocolate, serious about people’, kun je ook bijna niet anders dan eerlijkheid voorop stellen. Deze eerlijkheid zit hem ook in het aanpakken van de cacao-industrie. Ze zijn niet vies van gecompliceerde maatschappelijke vraagstukken en willen hier dan ook niet omheen draaien. Hoe jij hieraan kan bijdragen? Neem je verantwoordelijkheid!

Tony Chocolonely reep

Dan nog een ander belangrijk punt: hoeveel stukjes chocolade mag je eten? De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid suiker is maximaal 50 gram. Dus reken je aantal stukjes maar uit!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in