Overslaan en naar de inhoud gaan

Douglas Holt: 'Ik hoop dat de purpose-hausse over een paar jaar dood is'

Adformatie spreekt met topwetenschappers over de onstuitbare do-good trend. Deel 5 in de serie en slot, marketingprofessor Douglas Holt.
Douglas Holt
Douglas Holt

Groen, groener, groenst lijkt tegenwoordig het credo van de marketingcommunicatie te zijn. Om nog maar te zwijgen van ‘inclusief’, ‘transparant’ en in het algemeen ‘sociaal’.

'Ja, we zitten nog steeds midden in de purpose-hausse. Adverteerders en merken doen er alles aan om purpose-driven te zijn. Daarmee is een enorme industrie ontstaan, met purpose-conferenties, -consulenten en podcasts. En bestuursvergaderingen die gewijd zijn aan purpose-debatten. Maar het purpose van nu lijkt behoorlijk op het “maatschappelijk verantwoord ondernemen” van gisteren.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in