Dentsu koopt Aegis Group
Zo werd 12 juli bekend gemaakt. Dentsu’s plannen om een wereldwijde speler te worden, krijgen met deze overname steeds meer gestalte.
De CEO van Aegis, Jerry Buhlmann, geeft een hele mooie uitleg aan Adage: hij noemt het een ‘transformational deal, de eerste die is geboren in deze digitale eeuw’. Buhlmann: ‘Samen zijn we nummer 1 in Asia Pacific en nummer 2 in West-Europa, we zijn het snelstgroeiende bureau in de VS en we groeien in digital. Dus de toekomst ziet er goed uit voor beide partijen.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis75 van de top 100 wereldwijde adverteerders maken gebruik van de netwerken van Dentsu en Aegis.
Dentsu beeindigde de samenwerking met Publicis Groupe in februari van dit jaar en dat leverde 848,5 miljoen dollar op, doordat Publicis 18 miljoen eigen aandelen terugkocht.
Aegis telt 5 netwerken: Carat, iProspect, Isobar, Postercsope en Vizeum. Met 12.000 werknemers in 80 landen. Bij Dentsu werken 21.600 mensen, in 29 landen.
Aegis groeide in 2011 met 20 procent in omzet. Carat won eerder dit jaar het wereldwijde media-account van GM, dat 4 miljard euro waard is.
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid