Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu koopt Aegis Group

Het Japanse Dentsu koopt Aegis Group voor maar liefst 4,9 miljard dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo werd 12 juli bekend gemaakt. Dentsu’s plannen om een wereldwijde speler te worden, krijgen met deze overname steeds meer gestalte.

related partner content for mobile comes here

De CEO van Aegis, Jerry Buhlmann, geeft een hele mooie uitleg aan Adage: hij noemt het een ‘transformational deal, de eerste die is geboren in deze digitale eeuw’. Buhlmann: ‘Samen zijn we nummer 1 in Asia Pacific en nummer 2 in West-Europa, we zijn het snelstgroeiende bureau in de VS en we groeien in digital. Dus de toekomst ziet er goed uit voor beide partijen.’

75 van de top 100 wereldwijde adverteerders maken gebruik van de netwerken van Dentsu en Aegis.

Dentsu beeindigde de samenwerking met Publicis Groupe in februari van dit jaar en dat leverde 848,5 miljoen dollar op, doordat Publicis 18 miljoen eigen aandelen terugkocht.

Aegis telt 5 netwerken: Carat, iProspect, Isobar, Postercsope en Vizeum. Met 12.000 werknemers in 80 landen. Bij Dentsu werken 21.600 mensen, in 29 landen.

Aegis groeide in 2011 met 20 procent in omzet. Carat won eerder dit jaar het wereldwijde media-account van GM, dat 4 miljard euro waard is.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in