McDonald’s is vanmiddag tijdens de RAB Radio Advertising Awards in filmmuseum Eye uitgeroepen tot radioadverteerder van het jaar. Sire heeft met #Doeslief de beste radiocampagne volgens de vakjury. De favoriet van de luisteraar is Koning Toto.
Interpolis wint met de #IkRijvoorNL campagne op Qmusic de award voor beste branded content. Selmore is het beste radioreclamebureau van het jaar en Sander van der Peet van Abovo is gekroond tot radiospecialist 2019.
McDonald’s is radioadverteerder van het jaar
Alle facetten van audio en radio worden op innovatieve wijze ingezet. McDonald’s speelt goed in op de gebruiksmomenten en kan zo optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die radio biedt. McDonald’s is door haar toegankelijk een fijne gesprekspartner voor de radiobedrijven. Zij zijn een voorbeeld voor andere adverteerders.
Voor McDonald’s werken reclamebureau TBWA\Neboko en mediabureau OMD.
#Doeslief wint bij vakjury
De vakjury is lovend over de #Doeslief campagne van Sire. Met krachtige commercials wordt veel impact gemaakt. Perfecte balans van woord, sound en
audio waardoor de luisteraar getriggerd en geraakt wordt. Goed gebruik gemaakt van de kracht van radio door commercials uit te zenden op het moment dat het er toe doet, bijvoorbeeld de commercial over ritsen in het verkeer na het filenieuws en de commercial over geluidsoverlast in de avonduren.
Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: Joe Public, Soundcircus en Starcom.
Publieksprijs gaat naar Koning Toto
Met 21 procent van de stemmen heeft de luisteraar bepaald dat de commercial ‘Koning Toto’ met rapper Donnie de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards verdient. TBWA\Neboko en the Ambassadors maakten de campagne, MAGNA doet de inkoop.
Interpolis op Qmusic met #IkRijvoorNL is de branded content case
Interpolis heeft een automodus app die je telefoon op ‘onbereikbaar’ zet tijdens de autorit. Om een stijging in app downloads én gebruik te realiseren, ontwikkelde Interpolis #IkRijVoorNL, een puntenspaarsysteem. Mattie Valk is ambassadeur van de campagne en gaat op zoek naar relevante verhalen van betrokkenen bij een verkeersongeval en besteedt daar aandacht aan in zijn Ochtendshow. Videoreportages worden geplaatst op AD.nl in de video wall en aangejaagd door article previews op AD.nl en de socialkanalen van Qmusic.
De jury: 'Aansprekende campagne, goed gebruik van emotie. Qmusic toont lef met deze gedurfde content in een nieuwe ochtendshow. Goed om op verschillende
manieren en momenten in het jaar aandacht te vragen voor het onderwerp en zo bewustwording te creëren en gedrag te stimuleren.'
Aan deze campagne werkten ook Oliver en Mindshare mee.
Selmore is radioreclamebureau van het jaar
Met nominaties in drie categorieën is Selmore toonaangevend. ASN Bank is genomineerd in de categorie radioadverteerder van het jaar, vooral gebaseerd op de creatieve strategie. Met Audi heeft Selmore een nominatie van de vakjury creatie én een van de luisteraar.
Sander van der Peet (Abovo Media) is radiospecialist van het jaar
Van der Peet is volgens de jury een waar radio-ambassadeur. Door de jarenlange opgebouwde ervaring en kennis kan hij als geen ander met overtuiging de kracht van radio verwoorden en anderen overtuigen. Dat blijkt ook uit de goed opgebouwde case die zijn collega’s voor hem hebben ingediend.
Jacco Hornes
Jacco Hornes (Talpa Network) kreeg het RAB Radiohart van directeur Liedewij Hentenaar voor zijn verdiensten voor de radioreclamemarkt.
De winnaars zijn allemaal te beluisteren via de speciale awards website.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!