McCann Amsterdam blijft gehandhaafd als het label voor de internationale (netwerk-)klanten, FCB Amsterdam wordt het label voor creativiteit en crm en daarmee tevens het hoofdlabel.
De mensen van beide bureaus, 63 in totaal, zaten al bij elkaar, de back-offices werden gedeeld maar nu is alles geïntegreerd tot één bureau.
De directie wordt gevormd door Benjamin Messelink, Paul ten Veen en Frans Brand, onder leiding van Jos Vis (45, foto). Hij rapporteert aan Sébastien Deslee, President International FBC, in Brussel.
Internationale netwerkklanten zijn Mastercard, Nespresso en Beiersdorf, lokale klanten zijn Cloetta, Kwekkeboom, Praxis, Remia, Gouda’s Glorie, ING, Air Miles en Blue-Band.
Wat vooraf ging:
In 2011 verwierf Frans Brand met zijn bureau Ideas for Brands een minderheidsbelang in McCann Nederland. Hij werd chairman van de toen nieuw gevormde McCann World Group Netherlands en de toenmalige ceo Hank van Dijk vertrok.
Jos Vis werd per 1 november 2013 benoemd tot President van het toenmalige Draftfcb Nederland, als opvolger van Dik Klicks.
In maart 2014 vereenvoudigde de nieuwe global ceo van Draftfcb, Carter Murray, de bureaunaam van Draftfcb tot FCB (Amsterdam).