Marktonderzoekbureau van het jaar is Mare

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na twee jaar Rotterdam was het nu de beurt aan Amsterdam. Na Metrixlab en Blauw mocht dit jaar het Amsterdamse bureau Mare verrassenderwijs de belangrijkste van de in ontvangst nemen.

Het was druk met een opvallend jong marktonderzoekpubliek in beachclub Vooges in Zandvoort en het was ook eindelijk eens mooi weer. De voorgaande edities vonden onder een heel wat donkerder hemel plaats.

dus, het bureau bestaat net 20 jaar en oprichter (broer van Frank Eijken) heeft net zijn aandelen overgedragen aan de rest van het bureau. Dus hij stopt op zijn hoogtepunt.

Hij was in ieder geval dolblij met zijn award, nadat hij vorig jaar ook al genomineerd was. was de gedoodverfde favoriet, maar miste dus achter het net. Net als , , en .

De jury wees er op dat Mare in 2009 tien grote projecten voor de overheid en ook werk voor KPN Hi deed. ‘Mare heeft zich onderscheiden door visie te hebben, voorop te lopen, het vak waardig te vertegenwoordigen en niet deftig af te wachten’.

Wie won er nog meer?

Bedrijfsonderzoeker van het jaar werd Saskia Goedhart van ASR. Ze liet Coen Dekker van Heineken en Martijn van Kesteren van Unilever achter zich.

Bureauonderzoeker van het jaar werd Peter Mulder van Intomart GfK. Grappig was dat Mulder verwees naar een interview met zijn baas Leendert van Meerem die ooit in Tijdschrift voor Marketing zei dat de Moaward toch de prijs van was.

De SPSS Feedback Innovatie Award ging naar (foto beneden).

En tot slot de Moa Wetenschapsprijs ging naar Steven Sweldens, Stijn van Osselaer en Chris Janiszewski. Voor hun artikel Evaluatieve conditionering 2.0: directe versus indirecte transfer van gevoel naar merken. Sweldens won ook al de met verhaal.

De uitgebreide juryrapporten staan .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie