Marktaandeel Qmusic stijgt door in commerciële doelgroep, NPO Radio 2 marktleider in 10+

Kink verdubbelt zijn marktaandeel.

123RF

Qmusic is het nieuwe jaar goed begonnen, zo blijkt uit de nieuwe luistercijfers van NLO/GfK over de periode januari/februari 2021 die vanochtend bekend zijn gemaakt. In de commerciële doelgroep 20-49 stijgt de zender door van 15,5 naar 19,3 procent. Een stijging van een 25 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De groei van Qmusic lijkt vooral ten koste te gaan van de zenders van Talpa Network. De nummer 2 Radio 538 volgt inmiddels op gepaste afstand met 15,3 procent (met NPO Radio 2 daar weer verder achter op een derde plaats). Maar ook Radio 10 en Sky Radio vallen terug (index respectievelijk 87 en 86).

Iets verder onderin valt vooral de groei van Kink op, dat van 0,9 naar 1,7 procent gaat.

Er zijn in 10+ ook behoorlijke verschuivingen te zien in marktaandeel. NPO Radio 2 blijft marktleider met een aandeel van 13,0 (13,7). Qmusic blijft ook in het nieuwe jaar groeien. In 10+ heeft Qmusic de Talpa Network-zenders Radio 538 en Radio 10 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar ingehaald met een aandeel dat stijgt van 9,2 naar 11,3 procent. 

Radio 10 en Radio 538 zien het aandeel met respectievelijk 0,8 procent en 1,2 procent dalen. 

Publieke zenders NPO Radio 1 en NPO Radio 5 boeken winst, Kink verdubbelt het marktaandeel ten opzichte van een jaar geleden van 0,4 naar 0,8 procent.

luister2021 janfeb

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie