Bakkie Media: marketing in de sportzomer

De sportzomer is voorbij en die zat vol met hoogte- en dieptepunten. Dat geldt ook voor hoe de merken ermee omgingen.

sportzomer 2024

Weet je nog dat ‘ie eraan kwam? De sportzomer van 2024 is alweer voorbij en die zat vol met hoogte- en dieptepunten. Dat kun je ook zeggen over hoe de merken ermee omgingen. We blikken terug op het EK Voetbal en de Olympische Spelen. Lokaal hadden ING, Odido en Jumbo en Nike hun plannetjes klaar, maar ze werden uit het water geblazen door Red Bull en The North Face, maar qua aandacht wonnen The Muffin Man, Raygun en de Snollebollekes het. 

Thijs deelt deze keer geen medailles uit maar een gouden, zilveren en bronzen Barista. En om zeker te weten dat een echte expert zijn mening geeft hebben we Thomas van Schaik (oud NOC*NSF) gevraagd om zijn kijk te geven op de wereld van sportmarketing en sportsponsoring. Hoe staat sportsponsoring ervoor (spoiler: beter dan ooit!) en op welke manier worden sporters zelf merken en mediakanalen?

De spraakmakende openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs was voer voor ons Complot or not-item. En onze sluitingsceremonie is enigszins triest, want we nemen afscheid van een ware held, niet uit de sport, maar wel uit de wereld van Star Wars.

Genoeg reden om er weer eens lekker voor te gaan zitten. Luister de aflevering op:

Spotify

Apple Podcast

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie