Loeki de Leeuw keert nog dit jaar terug op tv. De eerste Loeki-filmpjes zijn naar verwachting tijdens het EK voetbal te zien en verder gedurende de sportzomer. De reclameleeuw krijgt een nieuw jasje, maar is volgens Ster 'ouderwets herkenbaar',
De terugkeer van Loeki werd vanmorgen bekendgemaakt bij NPO Radio 2 tijdens het programma Jan Willem Start Op. Hetzelfde programma heeft in 2019 een petitie gehouden voor de terugkeer van Loeki. De doelstelling van 10.000 handtekeningen werd destijds binnen één dag ruimschoots gehaald.
Naast zijn populariteit dient de reclameleeuw ook een praktisch doel: Ster heeft de plicht het reclameblok duidelijk te onderscheiden van de NPO-programmering en zet zich voortdurend in om reclameblokken aantrekkelijk te maken. ‘Loeki is daarvoor een leuk én herkenbaar middel’, zegt Ster-directeur Frank Volmer. 'Ster ziet zichzelf door de gedeelde historie onlosmakelijk verbonden met het leeuwtje.'
De terugkeer van Loeki is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en eigenaar Louise Geesink.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!