In Levi's World, zoals de nieuwe wereld creatief is vernoemd - persoonlijk had ik bijvoorbeeld Second Levi veel aardiger gevonden -, kunnen leden hun eigen avatars creeren en in Levi's kleding en accessoires hullen, spelletjes spelen, chatten, nieuwe producten uitproberen en deelnemen aan evenementen. Lidmaatschap is uiteraard gratis, en de doelgroep is, weinig verrassend, '15 to 24 year old internet savvy youths.'
De scheiding met de bomenwereld is poreus. De evenementen waarvoor je je in Levi's World kunt aanmelden, zijn er in zowel online als real-world varianten. Online evenementen zijn DJ-concerten, singles nights en chatsessies met beroemdheden; offline zijn parties en instore akties.
Ook commercieel kun je oversteken van virtueel naar echt. Kleding kan bekeken (en gepast) worden in Levi's World, en worden aangekocht met virtueel geld. Maar in Levi's World zijn ook promotiecoupons te krijgen die in de Levi's-winkels kunnen worden verzilverd. En iedere aankoop moet uiteindelijk in een winkel worden opgehaald.
In Hong Kong ging de zaak van start met een online rode loper-gala. Werving voor het gala vond plaats in print, instore, en online met banners en een YouTube-video. Binnen 48 uur na het van start gaan van de campagne hadden zich al bijna 6000 gegadigden aangemeld.
Voor zowel wereld als campagne tekenden OMD en Tequila Hong Kong.
Op dit moment is Levi's World er alleen voor Chinees sprekende Hong Kongers en Mainland Chinezen (voor de laatsten is er een apart .com.cn-adres maar het is dezelfde wereld). En voor Taiwanezen naar ik mag aannemen, maar uiteraard zwijgt de officiele berichtgeving daarover.
Maar wie wil uitproberen maar zich niet door het Chinese interface kan heenworstelen, wanhope niet. Als je levisworld.com intikt, krijg je de tekst 'Levis World Coming Soon...' te zien. Binnenkort ook op een PC-scherm bij u in de buurt!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!