De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop KLM interacties en klantgegevens vanuit social media met haar communicatie combineert. De Award is een erkenning voor organisaties die zich focussen op het optimaliseren van de dialoog met hun klanten (consumenten en bedrijven). Ook de ruim 150 bezoekers wezen KLM als winnaar aan, wat hen de Customer Data Award Publieksprijs opleverde.
“KLM toont aan hoe belangrijk het is om gestructureerd customer data op te slaan en af te handelen. Zij lopen consequent voorop als het gaat om het combineren van klantgegevens en interactie vanuit social media. Hiermee laten zij zien dat KLM klaar is voor de toekomst waarin naast communicatie en service ook sales een steeds groter onderdeel uit zullen gaan maken van de doelstellingen. KLM is echt een voorbeeld voor de branche,” aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud.
Op het “Data & Dialoog in de praktijk 2012” congres presenteerden de vier genomineerden voor de Customer Data Award hun case aan de 150 bezoekers. Naast KLM waren ook Hunkemöller, Vara en Sports Alliance genomineerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!