Die campagne is volgens Wakker Dier misleidend en ongepast. De stichting hekelt de door de EU gesubsidieerde campagne van de kipsector. In de reclame wordt beweerd dat in Nederland verkocht kippenvlees 'honderd procent OK' is. Wakker Dier vindt 'plofkippen met een leefruimte van een A4-tje niet OK', en wijst daarnaast op het aantal infectieziekten als salmonella bij mensen als gevolg van kippenvlees.
Afgelopen week verzocht het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) de stichting te stoppen met de radiocampagne 'Kip. Het meest mishandelde stukje vlees.' De stichting zou de melodie en de slogan misbruiken om mensen foutief te informeren. Wakker Dier heeft vrijdag laten weten niet van plan te zijn om te stoppen met de campagne.
Een dreigende rechtszaak ziet Wakker Dier met vertrouwen tegemoet. 'De vleessector heeft geen poot om op te staan, dit is een parodie en dat mag', verklaarde een woordvoerder tegen Novum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!