Kijker wil amusement op Publieke Omroep

Van de Nederlandse consumenten tussen de 18 en 64 jaar is 47 procent voor behoud van entertainment op de Publieke Omroep. Bijna de helft van de kijkers verwacht minder naar de publieke netten te kijken als er geen amusementprogramma’s meer worden uitgezonden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is de conclusie van ‘Onderstroom’, het continue onderzoek naar media en merken, dat onderzoeksbureau Motivaction International in opdracht van mediabureau Stroom heeft uitgevoerd onder 620 consumenten in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. De resultaten zijn vandaag te lezen in Adformatie.

De kijker blijkt geen voorstander van de omroepplannen van het kabinet, zoals deze in het ‘Paasakkoord’ zijn vastgelegd. Slechts een kwart is het eens met de plannen om amusement te weren. Iets meer dan 35 procent zegt dat het kijkgedrag niet zal veranderen en 8 procent denkt meer te gaan kijken. De animo voor een Publieke Omroep die zich concentreert op een aantal kerntaken (opinie, maatschappelijke vorming en kunst&cultuur) is niet groot: 28 procent is voorstander, 54 procent is tegen het voorstel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie