Nieuwe luistercijfers, dus nieuwe rankings en ronkende persberichten, want iedereen weet er wat positiefs uit te halen. Belangrijke vraag: in hoeverre weet Frank Dane de luisteraars van Radio 538 vast te houden.
In het volgende staatje de marktaandelen van de februari/maart 2019 meting, afgezet tegen de vorige meetperiode en dezelfde meetperiode van vorig jaar.
Stijging in 20-34
In dit tijdvak zien we duidelijk verlies ten opzichte van de meting van één jaar geleden. Positief voor Radio 538 dat de daling ten opzichte van de vorige meetperiode beperkt is, terwijl men in 20-34 jaar zelfs een stijging laat zien. Als één van de doelen van Radio 538 is om een wat jonger profiel te krijgen, is dit zeker kansrijk.
Voorzichtige glimlach bij 3FM
Wat zien we verder uit deze winst/verliesrekening van de ochtendshow tijdvakken:
- Qmusic weet de stijging in hun ochtendshow tijdvak ten opzichte van vorige meetperiode niet vast te houden en daalt licht.
- Een voorzichtige glimlach bij NPO 3FM, een duidelijk stijging bij 2034 jaar ten opzichte van vorige meting, nu weer op niveau van een jaar geleden.
- De groei van Radio 10 neemt af. Nog steeds duidelijke groei ten opzichte van jaar geleden maar ten opzichte van vorige meting daling bij 2034 en 20-49 jaar.
- Veronica schrijft rode cijfers ten opzichte van de vorige meting.
- NPO Radio2 houdt knap stand, ten opzichte van jan/feb 2019 zelfs een stijging bij 2034, 20-49 en 25-54 jaar, maar is zeker nog niet op het niveau van een jaar geleden.
Evert Bronkhorst is strategy director bij Vizeum Netherlands
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!