Joris Merks wint PIM Marketing Literatuurprijs

Joris Merks won donderdagavond 28 november de PIM Literatuurprijs 2013, met zijn boek Schizofrene Marketing (Scriptum).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het afgelopen jaar was een zeer goed marketingboekenjaar, aldus de jury. Dus de beoordeling was een lastige. Jammer genoeg stond er maar 1 wetenschappelijk boek op de shortlist, maar er worden wel steeds meer wetenschappelijk inzichten in de boeken verwerkt. En dat is een goede ontwikkeling, volgens juryvoorzitter Hans Molenaar.

In tegenstelling tot andere jaren was er geen 1 groot aandachtsgebied bij de boeken te bespeuren, maar wel een aantal onderstromen, zoals social media, klantgerichtheid en digital. Met een focus op integratie.

Het boek Schizofrene Marketing handelt over de integratie van on- en offline marketing. Volgens de jury maakt Merks op een uitstekende manier de verbinding tussen twee verschillende werelden.

Overige boeken op de shortlist:

1- Social Media Marketing - Van strategie naar operatie
Auteurs: Sjef Kerkhofs, Robbert Gangadin
UItgever: Adfo Groep
2- Digitale verleiding - Hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten 
Auteur: Maurits Kaptein
UItgever: Business Contact
4- De Customer Delight Strategie - Enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid 
Auteur: Jean-Pierre Thomassen
Uitgever: Kluwer
5- Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities
Auteur: Sjors van Leeuwen
UItgever: Van Duuren Management
6- Briljante business modellen
Auteurs: Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op ‘t Hoog
Uitgever: Academic Service
7- Reclame. Dood of levend - Strategische antwoorden voor marketeers en managers
Auteur: Fons van Dyck
Uitgever: LannooCampus
8- The consumer consulting board
Auteur: Insights Consulting
Uitgever: ebook (Amazon)
9- De verlichte merkdespoot
Auteur: Piet Wulleman
Uitgever: LannooCampus
10- KwaLitijd - De echte waarde van sociale media
Auteur: Jaap Favier
Uitgever: Adfo Groep
11- Anatomie van de Verleiding - Neuromarketing succesvol toegepast
Auteur: Paul Postma
Uitgever: Adfo Groep
12- Customer Profit Max 
Auteur: Wil Wurtz
Uitgever: Amazon 

13- Het succes van Internal Branding - een sterk merk bouwen en onderhouden
Auteurs: Marc van Eck, Ellen Leenhouts, Linda Ruten
Uitgever: Pearson Benelux

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie