Een goede optie om je te onderscheiden is met het gebruik van Google AdWords review extention. Met het gebruik van deze extentie kan je namelijk de waardering van een webshop, ingegeven door klanten, gebruiken in jouw advertentie.
In de zoekadvertentie komt de waardering te staan van de webshop. Een goede waardering zal zorgen voor een hogere CTR (Click Through Rate).
De reden hiervoor is simpel. Het online kopen van producten is voor veel mensen nog een stap waarbij men zoekende is naar vertrouwen, voordat een bestelling geplaatst wordt. De meesten (consumenten) zullen dan ook eerst op zoek gaan naar ervaringen van de webshop. Met het reviewsysteem kan men gelijk zien dat de webshop te vertrouwen is en zal men sneller kiezen voor deze advertentie dan een alternatieve advertentie zonder ervaringen.
Voorbeeld van reviewadvertentie (bron: Google):
Aan het gebruik van de review extention zijn wel regels verbonden. Dit advertentietype wordt alleen getoond op google.com, google.co.uk, google.de en google.nl.
Verder moet jouw webshop in de afgelopen 12 maanden 30 recensies hebben gekregen met een gemiddelde beoordeling van 3,5 of hoger. Minimaal 10 hiervan moeten geschreven zijn in de taal van de Google-interface van de klant. Een laatste beperking is dat er een beperkt aantal reviewsystemen gebruikt kunnen worden om te koppelen met het review extention systeem.
Geïnteresseerd? Kijk dan op de info pagina van Google: https://support.google.com/adwords/answer/2375474?hl=nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!