Eindelijk! Instagram geeft meer duidelijkheid over hoe je het algoritme in je voordeel kunt laten werken! Eerder leek dit vaak een onmogelijke uitdaging, vooral door alle mythes en verschillende informatie die altijd rondgaan. Maar hebben we nu dan eindelijk dé hack gevonden? Wellicht! Adam Moseri, topman van Instagram, nam ons deze week mee. Hij plaatste een Reels met hierin de nieuwste updates. Wij hebben de key take-aways eruit gehaald.
Scrollen & Klikken
Ten eerste vertelt Moseri dat het cruciaal is hoe lang mensen scrollen en op content klikken. Dit geldt niet alleen voor video's, maar ook voor foto's. Instagram houdt rekening met de betrokkenheid van gebruikers bij content om te bepalen welke posts hoger in de feed of in ‘Explore’ worden weergegeven.
Shadow banning
Een ander belangrijk aspect dat Moseri noemde, is het fenomeen van 'shadow banning'. Veel gebruikers klagen erover dat hun content niet het verwachte bereik heeft, of zelfs helemaal niet wordt gezien door anderen. Om deze reden heeft Instagram functies zoals Accountstatus geïntroduceerd, waarmee gebruikers inzicht kunnen krijgen in waarom hun inhoud mogelijk niet in aanmerking komt om aanbevolen te worden. Het doel is om gebruikers de controle te geven over de zichtbaarheid van hun content door middel van informatie en opties.
Experimenteren!
Of je nou een social media agency, creator of een brand bent. Voor iedereen is het relevant om dichter bij de waarheid van het algoritme te komen. Dus, don't worry. Wij van Dorst & Lesser zijn er om jou een duwtje in de goede richting te geven. We raden aan om de verschillende secties van de blog van Moseri door te lopen en te begrijpen. Blijf vooral experimenteren en insights analyseren. 🔥
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!