Twee jaar nadat Tele2 BBH London en KesselsKramer inschakelde om het merk te herpositioneren en opnieuw in de markt te zetten, brengt de provider alle communicatie voor Nederland onder bij Indie.
Dat is het resultaat van een pitch die het bedrijf uitschreef onder vier bureaus voor de merkpositionering en promotie van Tele2 in Nederland in de komende jaren.
'In onze competitieve markt is het een grote uitdaging om je te onderscheiden. Dat vraagt om meer dan alleen een ijzersterke campagne. Wij waren direct al onder de indruk van de creativiteit van Indie en hun onconventionele ideeën om samen te werken,' zegt Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Corporate Communications. 'De klik veroorzaakt een enorme energie, die ongetwijfeld tot prachtige dingen gaat leiden.'
Achtergrond
Nederland was vorig jaar het eerste land waar Tele2 geherlanceerd werd. Nadat BBH en KesselsKramer samen aan een nieuwe strategie en campagne hadden gewerkt, rolde KesselsKramer de campagne uit in Nederland.
De bijbehorende commercial, 'The Runner', werd eind februari vorig jaar voor het eerste vertoond in bioscopen, op social media kanalen en op televisie:
Sinds afgelopen maart is Code d'Azur het digitale bureau van Tele2.