“Een outfit nodig voor een feestje, sollicitatie of een nieuwe look? Een H&M Style Advisor geeft een passend kledingadvies, rekening houdend met jouw uiterlijk en persoonlijke wensen.” Het zou raar zijn om veel geld uit te geven aan een adviseur, maar niet aan de kleding die je vervolgens aanschaft. Dus is de dienst is gratis en geheel vrijblijvend.
In twee uur tijd krijg je een intake waarin je vertelt wat je kledingwensen of –problemen zijn, de adviseur gaat vervolgens kleding voor je uitzoeken en deze pas je. Vervolgens reken je natuurlijk zoveel mogelijk daarvan af bij de kassa, maar zoals gezegd is er geen minimale afname.
De Style Advisor service was al in het buitenland beschikbaar en incidenteel ook in Nederland, bijvoorbeeld bij het openen van een nieuwe winkel, maar is sinds drie weken een vaste dienst. Wel kun je vooralsnog alleen in Amsterdam terecht, en alleen op donderdagen.
H&M zelf wil helaas weinig informatie geven over wat de (sales)doelstellingen zijn, zoals hoe groot men wil dat de dienst wordt en hoe de service in de markt gezet gaat worden. De dienst wordt momenteel alleen nog via visitekaartjes bij de kassa’s gepromoot. En daar ligt natuurlijk een grote kans. De H&M Hyves heeft maar liefst 241.573 leden. Het is natuurlijk de vraag hoeveel van deze leden (nog) actief zijn, maar voor wat betreft hyves van merken, heeft alleen Nike een iets grotere schare fans. Op Facebook zijn meer dan 3 miljoen fans, maar dat is wereldwijd. Alleen het Nederlandse twitter-account doet nog weinig: 45 followers, die nog nooit een tweet voorbij hebben zien komen.
Concurrent WE is al wel creatief in social media en heeft een zogenaamde Twitter-spiegel. Klanten kunnen voor deze spiegel gaan staan met hun nieuwe pak of jurk aan, direct een foto maken en die twitteren, e-mailen of via Facebook delen. Op die manier kunnen je vrienden meteen reageren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!