Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearst Netherlands voert reorganisatie door, mogelijk titels op de tocht

De uitgever moet bezuinigen, een advies ligt bij de ondernemingsraad.
Hearst Netherlands
Het gebouw van Hearst Netherlands
Hearst Netherlands
Het gebouw van Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands dreigt een grote reorganisatie, zo melden verschillende bronnen. De uitgever zou van een groot aantal titels af willen, titels als  Elle, Esquire, Harper’s Bazaar en Quote zouden mogen doorgaan. 

De ondernemingsraad kijkt momenteel naar de reorganisatieplannen die volgens insiders 'ingrijpend' zouden zijn. De Hearst-top doet zelf geen mededelingen en verwijst naar PR-bureau Coebergh Communicatie dat de woordvoering doet.

Eelco Parie, partner bij Coebergh Communicatie bevestigt aan Adformatie dat er een voornemen is om te reorganiseren. 'Op 6 mei is er een adviesaanvraag naar de OR gegaan en zijn alle medewerkers op de hoogte gebracht. Op 31 mei wil men zoals het er nu naar uitziet bekendmaken wat de plannen zijn en wat de nieuwe koers wordt.'

related partner content for mobile comes here

Magazinemarkt onder druk

De coronacrisis laat zijn sporen na in de magazinebranche. Hearst Netherlands had vorig jaar zwaar te lijden onder het feit dat winkels lange tijd gesloten bleven. Zowel de losse verkoop als de advertentieomzet liep daardoor terug. Daarom wil de uitgever die niet lang geleden een nieuw pand in de Houthavens betrok en meer dan honderd fte heeft, flink snijden in het bladenportfolio.

Met name de publiekstitels die in 2017 zijn overgenomen van G+J Media zouden op de tocht staan. Dat gaat om onder meer Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest. 

'Periode van onzekerheid'

Update

De directie van Hearst Netherlands heeft besloten vandaag alsnog met een reactie te komen. Daarin worden geen nieuwe details gegeven:

'Naar aanleiding van aandacht in verschillende media over een voorgenomen reorganisatie bij Hearst Netherlands geven wij graag een korte toelichting.

We hebben op 6 mei een adviesaanvraag ingediend bij de Ondernemingsraad voor een reorganisatie. Ook hebben wij alle medewerkers op de hoogte gebracht.

Eerder in gang gezette veranderingen op het gebied van consumentengedrag, adverteerdersbehoeften en mediaconsumptie zijn door de COVID-19 pandemie versneld en zetten door. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen moeten we onze onderneming transformeren.

Wij begrijpen dat deze mededeling een periode van onzekerheid inluidt voor betrokkenen. Voordat wij meer inzicht kunnen geven in de nieuwe koers en contouren van de organisatie moeten wij echter het advies van de Ondernemingsraad afwachten.

Die streeft ernaar om uiterlijk 31 mei 2021 advies uit te brengen op de door de directie ingediende adviesaanvraag voor de voorgenomen reorganisatie. Daarbij heeft de OR echter wel het uitdrukkelijke voorbehoud gemaakt dat niet het tijdspad maar de zorgvuldigheid van het proces leidend zal zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in