Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé introduceert Wunda, een drankje op basis van erwten

Na soja, haver en amandel is er nu Wunda, een plantaardige drank van erwteneiwit. Volgens Nestlé geschikt voor alles en gezond.
wunda
wunda

De overvolle verpakking van het nieuwe product Wunda van Nestlé vertelt het al, dit product wil alles zijn. 'Epic in Everything', 'plant based, not milk', 'high in protein', 'Nutri-score A', 'I am carbon neutral'. Wunda omvat een assortiment van plantaardige drank en voedingssupplementen met als sleutelingrediënt erwteneiwit. De producten zijn vanaf 10 mei te koop bij Jumbo en vanaf 9 augustus bij Albert Heijn.

related partner content for mobile comes here

Nestlé ziet de markt voor plantaardige producten groeien doordat steeds meer consumenten een plantaardige levensstijl aannemen. 'Er is vraag naar plantaardige alternatieven en cosumenten zijn zich steeds bewuster van duurzaamheid', zegt Fabrice Favero van Nestlé Nederland. Het gehele assortiment van Wunda is veganistisch en CO-neutraal.

De producten tikken alle gezondheidsboxes: rijk aan proteïne, vezels en calcium, bron van vitamine D, B12, vegan en glutenvrij én laag in suikers en vetten. Het drankje is volgens de makers geschikt voor in de koffie maar ook als basis voor smoothies of in ontbijt. Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots in de smaken Immuno Bosbessen & Munt en Immuno Mango & Gember.

Lees ook: 
Foodmarketing krijgt er een P bij: die van plantaardig
Interview met Fabrice Favero: ‘Passie, inspiratie, willen winnen; dat wil ik zien bij Nestlé Nederland’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in