Nestlé introduceert Wunda, een drankje op basis van erwten
De overvolle verpakking van het nieuwe product Wunda van Nestlé vertelt het al, dit product wil alles zijn. 'Epic in Everything', 'plant based, not milk', 'high in protein', 'Nutri-score A', 'I am carbon neutral'. Wunda omvat een assortiment van plantaardige drank en voedingssupplementen met als sleutelingrediënt erwteneiwit. De producten zijn vanaf 10 mei te koop bij Jumbo en vanaf 9 augustus bij Albert Heijn.
Nestlé ziet de markt voor plantaardige producten groeien doordat steeds meer consumenten een plantaardige levensstijl aannemen. 'Er is vraag naar plantaardige alternatieven en cosumenten zijn zich steeds bewuster van duurzaamheid', zegt Fabrice Favero van Nestlé Nederland. Het gehele assortiment van Wunda is veganistisch en CO₂-neutraal.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe producten tikken alle gezondheidsboxes: rijk aan proteïne, vezels en calcium, bron van vitamine D, B12, vegan en glutenvrij én laag in suikers en vetten. Het drankje is volgens de makers geschikt voor in de koffie maar ook als basis voor smoothies of in ontbijt. Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots in de smaken Immuno Bosbessen & Munt en Immuno Mango & Gember.
Lees ook:
Foodmarketing krijgt er een P bij: die van plantaardig
Interview met Fabrice Favero: ‘Passie, inspiratie, willen winnen; dat wil ik zien bij Nestlé Nederland’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid