Overslaan en naar de inhoud gaan

Topbloemen krijgt stortvloed aan positieve reacties voor afmeldoptie Moederdag

Veel mensen waarderen dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commercie, maar zich inleeft in de situatie van klanten.
Topbloemen
Topbloemen

De keuze van bloemenverkoper Topbloemen.nl om een mailing rond te sturen met een afmeldoptie voor Moederdag, heeft voor een stortvloed aan positieve reacties gezorgd. Omdat voor veel mensen het ontvangen van Moederdagberichten pijnlijk kan zijn, door verlies of ongewenste kinderloosheid, besloot Topbloemen klanten de keuze te geven om zich tijdelijk uit te schrijven. 

related partner content for mobile comes here

'Ieder jaar als we een nieuwsbrief over Moederdag stuurden, kregen we emotionele reacties van mensen die aangaven dat dit soort berichtgeving pijnlijk was omdat ze bijvoorbeeld hun moeder waren verloren, of zelf moeder geen moeder konden worden', zegt ceo Edwin van Arkel. 'Wij willen onze klanten geen naar gevoel geven, maar juist een goed gevoel bezorgen.'

'Heel fijn'

Veel mensen waarderen dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commercie, maar zich inleeft in de situatie van klanten. Een Twitteraar liet weten: 'Zo fijn dat Topbloemen je de optie geeft om berichten over Moederdag niet te hoeven ontvangen. Hoewel mijn moeder al 10 jaar overleden is en ik nog altijd aan haar denk, sla ik deze dag toch het liefst even over.'

Van de afmeldoptie werd overigens direct gebruik gemaakt. In de eerste twee uur na verzending waren er ruim 10.000 uitschrijvingen. Vandaag waren dat er ruim 24.000. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in