HBO Max doet goede zaken in introductiemaand

Met twee streamingsdiensten erbij, Viaplay en HBO Max, heeft Netflix zijn eerste knauw gekregen.

Online bereik streamingsdiensten dec '21 - jan '22
GfK

Voor zover de strijd nog niet hevig genoeg was, dan wel met de introductie van HBO Max en Viaplay in maart. GfK rapporteert middels het online bereiksonderzoek GXL/DAM, HBO Max in de eerste maand al 3,1 miljoen personen online bereikte. GfK: ‘De comfortabele positie van Netflix komt dan ook steeds verder onder druk te staan.’

In vergelijking met de andere betaalde online streamingsdiensten is Netflix in Nederland met zo’n 70 miljoen bezoeken nog steeds de grootste. De twee nieuwe introducees in maart, Viaplay en HBO Max, nemen in maart gezamenlijk zo’n 22 procent van het totaal aantal bezoeken in van de online streamingsdiensten.

Plus-abo

Ten opzichte van januari en februari van dit jaar leveren Amazon Prime Video en Netflix in betreft online bezoeken. Het marktaandeel bezoeken van Netflix daalt van 70 procent naar 60 procent, Amazon Prime Video van 8 procent naar 5 procent en Videoland slechts licht van 24 procent naar 22 procent. Disney+ blijft gelijk in hun aandeel online bezoeken.

Hoewel (onder meer) HBO voorheen wel on demand te bekijken was, namelijk als plus-abonnement bij Ziggo, wordt dat in de cijfers van GfK niet zichtbaar gemaakt. Daarin wordt alleen het bereik van de pure streamingsdiensten gerapporteerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie