Hans van der Togt is weer terug op de buis. De presentator, wereldberoemd in Nederland als boegbeeld van de voormalige show Het rad van fortuin, moet televisiekijken weer leuk maken. Creatief bureau Natwerk bracht de coryfee terug voor streaminggids Guidinc. Afgelopen vrijdag was de man terug op zijn omroeperspost op RTL4. Natwerk spreekt van dé comeback van dit tv-seizoen terwijl de presentator zelf stelt dat: ‘tv hartstikke dood is.’ Van der Togt vervult dan ook aan andere presentatiefunctie dan voorheen: Het boegbeeld nam een minuut de tijd om duidelijk te maken hoe hij Guidinc-kijkers voortaan door de wirwar van streamingdiensten gaat leiden.
Video: Hans van der Togt is terug als omroeper voor Guidinc
Checken of Skippen-campagne
Naast een televisie comeback, krijgt Van der Togt volgens Natwerk ook op de socials van Guidinc zijn eigen Checken of Skippen video-kanaal waar hij kijktips brengt. Daarnaast wordt er een online Checken of Skippen-campagne uitgerold, die bestaat uit bannering en online video.
Oude en jonge generatie aanspreken
Jeroen de Goeij van Guidinc zegt: ‘Gezien het énorme aanbod aan series, films & documentaires dat in ons land te streamen is, is het overzichtelijk maken voor kijkers een must. We gingen meteen ‘aan’ op het idee van Natwerk om ex-omroeper Hans van der Togt te vragen. Voor de oudere generatie een vertrouwde verschijning, voor de jongere generatie meteen iemand waar je meer van wil zien, want zijn kijktips zijn goud!’
Rufus Ketting van Natwerk: ‘Van der Togt vertelde vroeger al wat je moest kijken, ‘jongens en meisjes, zitten jullie klaar voor de Kinderbios?’ —dat soort dingen. Maar nu het aanbod verduizendvoudigd is, hebben we Guidinc om ons door het aanbod te gidsen. Want er zijn miljoenen films en series, maar waar moet je beginnen? Op Guidinc ontdek je wat je moet checken en wat je kan skippen. Hoef je in elk geval nooit meer ruzie te maken over wat er gekeken moet worden. Als Van der Togt het zegt, dan is het zo.’
Strategisch merktraject
Natwerk legt uit dat het de afgelopen maanden samen met Guidinc gewerkt heeft aan een strategisch merktraject waaruit een nieuwe merkbelofte en pay off zijn voortgekomen. De Checken of Skippen-campagne is hiervan het eerste zichtbare resultaat is.
Guidinc is een initiatief van Bindinc, het Hilversumse mediabedrijf achter TVgids.nl, Televizier.nl en de gouden televizier ring
Lees ook: De nieuwe mediawet verandert de regels voor influencer-marketing voorgoed
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!