Premium

GroupM zorgt voor grootste groei bij WPP

De grootste communicatieholding ter wereld had in 2014 een inkomensstijging van 4 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het jaarresultaat voor belastingen kwam uit op ruim 2 miljard euro, 11,6 procent meer dan in 2013. Dat is meteen het beste jaarresultaat ooit. WPP blijft daarmee andere holdings als Omnicom en Publicis ver voor.

De grootste groei komt uit Groot-Brittannië en opkomende markten. In de UK steeg het inkomen met 12,9 procent. In de opkomende landen was dat 8 procent. Europa was goed voor een inkomensstijging van 3,8 procent.

De omzetstijging was 8,2 procent, waarmee de Britse holding het beter deed dan de concurrenten.

GroupM
Bij de verschillende onderdelen van WPP is media investment management en advertising de grootste groeier. Inkoper GroupM en mediabureaus als Mindshare, MediaCom en MEC en inkoper GroupM rapporteerden wereldwijd een groei van 16,1 procent.

Topman Sir Martin Sorrell verwacht verdere groei in 2015. Het concern had een goede start van het jaar met een inkomensgroei van 6,7 procent. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie