Gemiddeld lezen bijna 5 miljoen Nederlanders van 13+ dagelijks een gedrukte krant, zo blijkt uit de nieuwste bereikscijfers van NOM die vandaag zijn gepubliceerd. Het gaat om de NOM Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021 III) voor dagblad- en magazinemerken over de periode kwartaal 3 2020 tot en met kwartaal 2 2021.
De bereiksmeting maakt vanaf het tweede kwartaal van 2021 deel uit van de nieuwe geïntegreerde opzet van Nationaal Media Onderzoek (NMO). Het veldwerk werd gedaan door het nieuwe onderzoeksbureau Ipsos.
Het bereik van dagbladen in print is ten opzichte van de vorige periode 3 procent gedaald, terwijl ze digitaal blijven doorgroeien.
AD bovenaan
AD is met gemiddeld 1.091 miljoen dagelijkse lezers de grootste en De Telegraaf volgt met 959.000. De Volkskrant heeft een bereik van bijna 600.000. De Limburger heeft met 285.000 het grootste bereik onder de regionale titels.
In het weekend ontlopen AD en Telegraaf elkaar niet veel met 1.320 miljoen versus 1.288 miljoen.
Donald Duck
Er zijn zeventien magazinetitels die een half miljoen of hoger bereik hebben. Kampioen staat bovenaan, maar het ANWB-magazine wordt gratis onder ANWB-abonnees verspreid. Donald Duck (DPG Media) is daarom in feite de grootste publiekstitel in bereik in Nederland, gevolgd door Libelle.
Kampioen | 4.808 |
Donald Duck | 1.465 |
Libelle | 1.286 |
Mezza (AD) | 1.102 |
Linda | 990 |
Vrouw | 904 |
PLUS Magazine | 841 |
Privé | 761 |
vtwonen | 689 |
Quest | 684 |
Volkskrant Magazine | 679 |
Landleven | 654 |
Story | 646 |
Margriet | 613 |
Weekend | 578 |
Veronica Superguide | 562 |
Autoweek | 521 |
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!