Google richt zich met Adwords innovaties volledig op mobiel

Google kondigt een reeks nieuwe Adwords features aan. Zonder uitzondering zijn die gericht op de mobiele gebruiker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Via een livestream vanuit Mountain View gaven verschillende Google product experts deze week uitleg over hoe Adwords is aangepast aan de veeleisende consument die op ieder moment verwacht op zijn of haar wenken bediend te worden met relevante informatie.

Nieuwe advertentie formaten
Als eerste kwam een reeks voor mobile search geoptimaliseerde advertentie formaten aan bod. In de VS kunnen adverteerders in automotive, travel en finance nu rijkere advertenties inzetten. Omdat 50% van alle automotive gerelateerde zoekopdrachten op mobiele apparaten wordt uitgevoerd, heeft Google de &;showroom experience&; en de &;dealership finder&; formaten ontwikkeld.

Voor de reisbranche - 69% van vakantie gerelateerde queries komt van mobiele apparaten - kunnen &;hotel ads&; en &;booking widgets&; worden ingezet. Adverteerders in de financiële dienstverlening kunnen op Google Compare verschijnen waar gebruikers uitgebreide vergelijkingen kunnen doen voor verzekeringen, creditcards en hypotheken.

 

Automatisch formaten aanpassen
Om marketeers efficiënter te laten werken met Adwords heeft Google een aantal  tools verder ontwikkeld, ook met het oog op de verschuiving van gebruikers naar mobiele kanalen. Binnen het Google Display Network bestaan tientallen verschillende ad formats. Met &;auto-resizing&; wordt nu vrijwel iedere variatie automatisch aangepast aan de webpagina of app waar de advertentie wordt geplaatst.

Op het gebied van geautomatiseerd bid management kondigt Google aan later dit jaar nog twee innovaties te zullen doorvoeren, namelijk de mogelijkheid om optimalisatiekansen te simuleren, en een geavanceerd bidstrategie dashboard. Deze twee ontwikkelingen zijn overigens niet specifiek voor mobiel ontwikkeld.

Analytics
Op het gebied van analytics werd een mobiele statistiek gepresenteerd. &;Negen van de tien customer journeys wordt op meerdere devices afgewikkeld&;, aldus de Google specialisten. Om marketeers beter inzicht te geven in de bijdrage per kanaal zijn de mobiele touchpoints in het Google app netwerk toegvoegd aan de bestaande Adwords &;Cross-device Conversions&; feature.

Verder is een &;data-driven&; optie toegevoegd aan de vijf al beschikbare attributiemodellen binnen Adwords. Aan een een selecte groep (grote) adverteerders zal een aantal nieuwe &;large scale experimentation&; features beschikbaar worden gesteld waarmee ze de effecten van display, search en video kunnen vaststellen voordat de grote budgetten worden ingezet.

&;De consument gaat niet meer online, maar leeft online&;, zo werd in de afsluitende woorden benadrukt. Google speelt met een geintegreerd aanbod in op de vele micro-momenten van de gefragmenteerde customer journey.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie