Google kondigt een reeks nieuwe Adwords features aan. Zonder uitzondering zijn die gericht op de mobiele gebruiker.
Minco de Boer (Somo) spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
De app van de in 2013 opgerichte mobile start-up uit Israël geeft gebruikers toegang tot een platform voor reeds uitgegeven geschenkbonnen.
Apple's Healthkit maakt het mogelijk om een oneindige hoeveelheid gezondheidsdata te registreren, op te slaan en weer te geven. De gegevens worden genormaliseerd met Heahltkit's datamodel en kunnen daardoor op consistente wijze worden bewerkt en gedeeld. Het Healthkit framework legt de basis voor eindeloze innovatie, transparantie en efficiency in de zorg- en gezondheid markten.
De introductie van iOS8 geeft marketers en app ontwikkelaars volop nieuwe kansen om een app te promoten en de app store ranking te optimaliseren.
Uber, de app die in hoog tempo lokale taxi markten verstoort, geeft blijk van realtime commerciële toepassing van de beschikbare data. Tarieven worden aangepast aan het aanbod. Een simpele eerste stap lijkt het. Wat kan Uber nog meer doen met haar data?
De adoptie van sensoren en BlueTooth LE komt resulteert in steeds meer sectoren in nieuwe toepassingen. Anki Drive - winnaar van de BlueTooth Breakthrough awards 2014 in de product categorie - integreert de fysieke en virtuele gaming omgeving met zelflerende auto's en een mobiele controle console.
Het 'Internet of Things' steekt overal haar kop op. Een hele mooie toepassing binnen het sport segment is het product '94Fifty': een basketbal uitgerust met een sensor die realtime data doorgeeft aan een mobiele app.
In de afgelopen twee jaar steeg het aandeel mobiel gebruik van LinkedIn van 8% naar 41% en de verwachting is dat het professionele netwerk in 2014 haar 'Mobile Moment' gaat beleven, wat betekent dat meer dan de helft van gebruik via mobiel zal worden afgehandeld. In tegenstelling tot vele anderen laat LinkedIn zich niet door deze trend overvallen. Wat is hun strategie?
Deze keer is het de Chinese internet gigant Alibaba die zich met een belang van 215 miljoen dollar in het Amerikaanse Tango mengt in de internationale wedijver om chat gebruikers. Facebook en het Japanse Rakuten ontketenden begin dit jaar de 'M&A frenzie' middels acquisities van respectievelijk WhatsApp en Viber.
Nooit meer naar je sleutels of portemonnee zoeken is binnenkort mogelijk met Tiles. Tiles zijn kleine plastic fiches die zijn uitgerust met Bluetooth en een luidspreker. Een beacon die net iets meer doet dan passief een signaal afgeven. Tile, de maker van het gelijknamige product, anticipeert op een grote vraag en krijgt klanten zo ver om vooruit te betalen en nog maanden op de Tiles te laten wachten. Als je nu bestelt, heb je je Tiles deze zomer in huis.
De kern van de vooruitgang met wearable technologie zit in de capaciteiten van de ingebouwde sensoren. De binnenkort te verschijnen Healthbook app van Apple kan een hele reeks fysieke signalen opvangen en verwerken in een dashboard van onze fysieke gesteldheid. Wordt Healthbook de eerste massale Quantified Self toepassing?
Musea hebben meer dan ooit behoefte aan extra inkomsten. Door inzicht in de user journey, inzet van mobiele technologie in het marketing-, sales-, en logistieke proces en aanvullend gebruik van de bestaande content kan de performance aanzienlijk worden verbeterd. Een bezoek aan het Rijksmuseum in Amsterdam genereerde meerdere inzichten en ideeën.
Instagram heeft door een substantiële overeenkomst met Omnicom de eerste stappen gezet met het advertentiemodel. Maar aandeelhouders willen uiteindelijk meer.
King, de maker van onder meer casual mobile game 'Candy Crush Saga', heeft aangekondigd te streven naar een IPO waarmee 530 miljoen dollar moet worden opgehaald. Hiermee zou de (equity) waarde van het bedrijf op 7,6 miljard uitkomen. Nog geen 2 maanden geleden werd gesproken over een waarde van 5 miljard. Mobile heeft op z'n zachtst gezegd de interesse van investeerders. Wat speelt hier zoal mee?
Meer dan 85.000 bezoekers trok het Mobile World Congres - wederom een record. Het event was te volgen via tv, een dagelijkse krant en vele Twitter en Instagram accounts. Hierdoor konden de thuisblijvers goed meekijken. Voor wie ook daar geen tijd voor had heb ik de belangrijkste ontwikkelen beknopt op een rij gezet.
Mobile display - banners en ander vormen van visuele reclame op smart Phones en tablets - is het snelst groeiende segment op de advertentiemarkt. De gemiddelde prijs voor deze advertentievorm lijkt echter onder druk te staan. Welke factoren spelen mee in de pricing power van aanbieders?
De in iOS 7 ingebouwde iBeacon technologie stelt app owners in staat om op hyper lokaal niveau met users te communiceren. In retail, op vliegvelden en in musea zijn de eerste pilots reeds gestart. Hoewel de praktijk zal moeten uitwijzen wat wel en niet werkt kan op voorhand een aantal succesfactoren worden aangewezen.
Met een hoge notering van het het eigen aandeel doet Facebook goede zaken door de Whatsapp acquisitie voor 75% met het eigen aandeel te financieren en de rest met cash. Facebook maakt ook strategisch een goede move: in 1 klap 450 miljoen users waarvan een groot deel in groeimarkten en het past naadloos in de mobiele tranformatie in social media. Naast het sussen van reclame angst onder gebruikers zal Facebook vooral de 19 miljard verwachtingen van aandeelhouders goed moeten managen.
Volgens onderzoek van Mashable is 40% van de merken reeds actief op Instagram. Dit varieert van de registratie van een account tot complete campagnes. Instagram biedt verschillende tools om merken actief met het platform aan de slag te laten gaan. Met het zogenaamde 'Photo Contest' concept worden aansprekende resultaten behaald door grote merken als Barack Obama, Asics, KLM, en Qatar Airways.