Google komt Duitse uitgevers tegemoet

Google heeft in Duitsland zijn nieuwszoekmachine aangepast onder druk van uitgevers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor berichten van enkele grote media als Bild.de worden geen foto&;s of samenvattingen meer getoond. De uitgevers en Google hebben al langere tijd een conflict. De zoekgigant zou content van publicaties gebruiken om advertentie-inkomsten te genereren.

Maar Google stelt dat de nieuwssectie van zijn zoekmachine geen advertenties bevat en dat de publicaties juist veel bezoekers krijgen via de dienst. Ook kan zelf worden bepaald of de publicaties wel of niet mee worden genomen in zoekresultaten.

Toch past Google nu de search aan; vanaf 9 oktober zijn geen &;thumbnails&; (verkleinde foto&;s) meer te zien bij gevonden berichten. Ook samenvattingen of de eerste zinnen van een bericht zullen niet meer getoond worden. In het vervolg zal het enkel een lijst met koppen laten zien zonder extra context.

Bron: De Telegraaf.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie