G+J Media brengt een historisch tijdschrift (in print) op de markt met 'mooi geïllustreerde klassieke geschiedenis' in honderd pagina's. De titel wordt gekoppeld aan National Geographic magazine en gaat National Geographic Historia heten.
Dat meldde ceo Eric Blok zaterdag in BNR Zakendoen op BNR Nieuwsradio. 'De Grieken en de Romeinen, tot aan Napoleon, zo'n beetje.'
National Geographic Historia wordt volgens Blok een blad voor mensen die 'gewoon in geschiedenis geïnteresseerd zijn en ook nog tijd hebben om te lezen'. Het tijdschrift kan ook interactief worden.
De ceo wist verder te melden dat het bij G+J Media over de hele linie goed gaat. Titels als Quest, National Geographic, Jan en Vogue 'hebben zelfs stijgende oplages'. Uit de laatste Hoi-cijfers (Q2-2014) blijkt overigens dat Quest licht daalt.
In mei deed Eric Blok tegen Adformatie de toekomstige strategie van de uitgever uit de doeken.
Bron: BNR.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!