De derde aflevering van GIEP, de zesdelige podcastserie over reclame-icoon Giep Franzen, is nu te beluisteren.
FHV is een iconisch bureau geworden -het grootste in Nederland- met name vanwege het onderzoek dat voor reclamecampagnes wordt gedaan. En het idee van merken begint ook onder consumenten belangrijker te worden. Maar dan vertrekt Martin Veltman, en een paar jaar later wordt Giep 55 - een leeftijd waarin hij eerder had afgesproken om te stoppen. En dat wil hij helemaal niet. Toch neemt de nieuwe garde het van hem over.
Hier te beluisteren (ook beschikbaar op o.a. Spotify)
Lees ook: Airborne en Swocc lanceren podcast over reclame-icoon Giep Franzen
Sprekers
Koos Holsmuller, copywriter bij FHV vanaf 1966
Hans Klok, account director bij FHV vanaf 1973
Wilbert Schreurs, reclamehistoricus
Paul Turken, strateeg bij FHV vanaf 1987
Andy Mosmans, strateeg bij FHV vanaf 1991
GIEP
In de podcast GIEP volgen we het bijzondere levensverhaal van één van de meest markante reclamemakers die ons land ooit heeft gekend. Giep Franzen legde de basis voor de reclame-industrie in Nederland. Als merkstrateeg, bureau-eigenaar en - later - als bijzonder hoogleraar. Zes afleveringen van ongeveer 30 minuten, met mogelijke uitbreiding tot vervolgafleveringen. Presentator: Liesbeth Rasker
Zijn gedachtegoed over merkstrategie gaat al decennia mee, maar is nog altijd springlevend. Nu misschien wel meer dan ooit. Maar voor Giep’s ideeën gemeengoed waren, moest hij een lange weg afleggen. Hij was een visionair die voor de troepen uitliep en daardoor vaak weerstand moest overwinnen.
GIEP is een Airborne Original en ontwikkeld door het Amsterdamse audio agency Airborne, in nauwe samenwerking met SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie), in 1995 opgericht door Franzen. En is mede mogelijk gemaakt door Adformatie en Ace, family of leading agencies.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!