Dit blijkt uit verkoopcijfers van de SmartBike, de nieuwste innovatie van VanMoof. Vanaf 1 juni was de SmartBike te bestellen via vanmoof.com en binnen een dag werd er voor een kwart miljoen euro aan fietsen verkocht.
VanMoof: ‘Door de SmartBike, de fiets die niet gestolen kan worden, via een pre-order systeem aan te bieden, zijn early adaptors in staat om de primeur van deze fiets te claimen voor een scherpe prijs en wordt een belangrijk deel van het productieproces op voorhand gefinancierd. Een fraaie marketingtool waar ook automerk Tesla steeds vaker op inzet.’
De VanMoof SmartBike is volgens het merk zelf de eerste fiets ‘waarbij recente innovaties en meerdere anti-diefstaleigenschappen in het frame zijn geïntegreerd’.
‘Bike hunters’
De fiets is voorzien van trackingtechnologie, op basis van GSM en Bluetooth. Daarnaast heeft het vervoersmiddel een elektronisch slot dat in het frame is weggewerkt. Mocht de fiets toch gestolen worden, dan heeft VanMoof een zogenaamde ‘peace-of-mind’ garantie. Het merk heeft een team ‘bike hunters’ aangesteld om een gestolen SmartBike terug te halen. Lukt dat niet binnen 14 dagen, dan geeft VanMoof de klant een nieuwe fiets.
De SmartBike is het derde product dat VanMoof met ‘pre-order marketing’ in de markt zet. Eerder deed het dat met een elektrische fiets Electrified S en een poncho voor op de fiets.
Taco Carlier, mede-oprichter VanMoof: ‘Voorverkoopcampagnes blijken ideaal om onze fans te belonen. Wij kunnen korting geven én de garantie bieden dat zij de fiets als eerste in huis hebben. Daarbij hebben deze campagnes een positieve invloed op de verkoop van al onze modellen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!