Fransen erg laat met Eurocampagne

De Franse campagne voor het invoeren van de Euro start naar alle waarschijnlijkheid pas enkele weken voordat de nieuwe munt in de EU wordt ingevoerd. Bij de selectieprocedure voor een communicatiebureau handelde het Franse Ministerie van Financiën niet volgens de wet. Deze procedure moet nu opnieuw in gang worden gezet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twaalf bureaus deden mee aan de pitch. Laurent Fabius, de Franse minister van Financiën, selecteerde uit een shortlist van vijf finalisten het bureau Publicis. De selectieprocedure was echter niet legaal volgens de Commission de controle des marches publics. Dit is een overheidsorgaan dat toezicht houdt op de toewijzing van contracten aan de publieke sector. Een bron bij het Franse Ministerie van Financiën meldt dat de campagne pas eind volgend jaar kan beginnen, omdat er nu weer een nieuwe selectieprocedure moet plaats hebben.(18-09-2000)

(bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie