Op 12 september organiseert FNV de demonstratie ‘Red de Zorg' met als doel de politiek te laten horen dat de zorg te belangrijk is om op te bezuinigen.
De vakbond startte eerder een volkspetitie die door ruim 736.000 mensen werd ondertekend.
In de televisiecommercial doen de bekende Nederlanders Jan Mulder, Frits Barend, Ciska Dresselhuys, Guido Weijers, Jan Slagter en Jochem van Gelder een oproep om naar de demonstratie te komen. Naast de commercial, wordt er online een langere film gepubliceerd en worden andere media als radio, outdoor, print en sociale media actief ingezet.
FNV-bestuurder Gijs van Dijk: ‘De grote steun voor Red de Zorg - ook onder prominente Nederlanders - laat zien hoe breed de zorgen om de zorg leven. Om die reden zijn we met FNV op 1 mei van dit jaar de petitie Red de Zorg gestart.'
'In navolging op het grote aantal handtekeningen debatteerde de Tweede Kamer gisteren over de bezuinigingen. Daarnaast bleek uit een peiling van Maurice de Hond dat 85 procent van de Nederlanders "nee" zegt tegen bezuinigingen op de zorg.'
De campagne begon op 3 september en loopt tot en met 12 september.
Commercial:
Online film:
Credits
Bureau: BBK/Door Vriendschap Sterker
Verantwoordelijk bij klant: Lilian Marijnissen (campagneleider), Suzanne Scholtemeijer
Strategie: Veronique Swinkels
Creatieve directie: Marc den Hartog
Account en productie: Mascha Snijders
Media advies en -inkoop: Hans Siebbeles en Talitha Angenent
Vormgeving: Ingrid Jongens
Productie TV-spot: Krevicy
Regie: Tim Klaasse
Muziek en mix: ParkStudio
Post-productie: Redline
Productieleider: Peter Jan Brouwer
Camera-assistentie en grip: Wout Boekeloo
Gaffer: Oscar van Rijn
Geluid opname: Alex Tugushin
Visagie: Faisa Sontodimedjo
Productie: Wendy Tjon A Hie