Dit blijkt uit jaarlijks internationaal onderzoek van KPMG onder 9.000 consumenten naar de wijze waarop zij omgaan met digitale en traditionele media.
Vooral in Europese landen, zoals Spanje, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, geeft de consument nog de voorkeur aan het traditionele televisiekijken. In landen als China, Brazilië en Singapore kijken consumenten televisie bij voorkeur op hun mobiele telefoon of tablet.
Kees Bakker, partner bij KPMG en verantwoordelijk voor telecommunicatie & media: ‘In China en Singapore beschikt ruim 70% van de onderzochte consumenten inmiddels over een smartphone en ook het bezit van een tablet is in deze landen met 51%, respectievelijk 41% relatief hoger dan in de andere onderzochte landen. Wereldwijd is 53% van de consumenten op dit moment in het bezit van een smartphone, één op de vier mensen heeft een tablet en dat slechts 2,5 jaar na de introductie van de iPad.’
Hoewel de belangstelling voor digitale informatie wereldwijd toeneemt, blijken de nieuwe media niet in de plaats te komen van de traditionele vormen.
Bakker: ‘Consumenten brengen nog altijd meer tijd offline door dan online. Bijna 90% geeft aan iedere maand televisie te kijken en ook het beluisteren van de radio en het lezen van de krant scoort met 70% hoog. Van de online activiteiten blijkt – onder 60% van de ondervraagden – het bezoeken van sociale sites, zoals Twitter en Facebook, en blogs het meest populair.’
Lees hier het hele onderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!