Ernst-Jan Pfauth en Alexander Klöpping gaan met Maven Publishing merken bouwen rond auteurs

Mediamakers en uitgever Maven beginnen joint-venture, Pom.press om inhoudelijk enthousiasme te combineren met marketing

‘Met oprichter Sander Ruijs van Maven borrelde in de tuin het idee op voor een uitgeverij. Hoe Maven merken opbouwt met auteurs vinden we heel vernieuwend en kansrijk, zoals met Wouter de Jong en zijn Mind Gym en Superkrachten, of Mark Tuitert met Drive. Maven ziet boeken niet als een los product, maar bouwen aan een langetermijnsucces’, zegt Ernst-Jan Pfauth.

Samen met Alexander Klöpping heeft hij een bedrijf dat voornamelijk podcasts produceert, met Pom (Podcast over Media) als belangrijkste. Pfauth: ‘Officieel is Pom een podcast over technologie en media, maar eigenlijk is het meer een podcast waarin twee nerds elkaar boeken aanraden.’

Pomperium

Pom.press gaat als uitbreiding van hun ‘Pomperium’ boeken uitgeven, zowel op papier als digitaal en in audio over media, technologie en leven in de wereld van nu. Dit zal gepaard gaan met het bouwen van communities rondom auteurs die worden geholpen met nieuwsbrieven, chatgroepen, fora en evenementen.

Maven is in 2009 opgericht door Sander Ruijs, die met ervaring als brand manager (van Rexona) bij Unilever de uitgave van een beperkt aantal titels per jaar combineert met marketing. Pfauth was de eerste uitgever van De Correspondent en begon in 2016 podcast Pom met Klöpping. Deze is ondergebracht bij het Deense Podimo door overname van platform Dag en Nacht Media dat Pom exploiteert.

Bij Podimo kregen de makers een licentiecontract. Dat levert hun volgens Pfauth meer op dan de sponsoring waarmee Dag en Nacht Pom financierde. ‘En we hoeven die reclames niet meer voor te lezen, wat je toch met een zekere gêne moesten doen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie