De nieuwe videostreamingdienst Fifa+ kan rekenen op de interesse van 25 procent van de Nederlanders. Dat meldt marktonderzoeker Telecompaper op basis van eigen onderzoek onder ruim zeshonderd respondenten. Mannen hebben vaker interesse in de dienst - die om voetbal draait - dan vrouwen. Van de ondervraagde respondenten zegt zeven procent daadwerkelijk geïnteresseerd te zijn in het afsluiten van een abonnement.
Fifa+ is gratis
De Fifa lanceerde Fifa+ op 13 april als een volledig gratis streamingdienst met originele documentaires, een groeiend aantal live wedstrijden en duizenden oude wedstrijden van onder meer EK's en WK's. Zeker elfduizend van de veertigduizend live wedstrijden die Fifa+ jaarlijks gaat uitzenden zijn vrouwenvoetbal. Op de bijbehorende website en in de app (Android en iOS) zijn naast videocontent ook geschreven artikelen te vinden.
Fifa+ is nog niet in het Nederlands te gebruiken, wel in bijvoorbeeld het Engels. De relatief hoge interesse van Nederlanders lijkt deels te danken aan het feit dat Fifa+ volledig gratis is. Andere nieuwe streamingsdiensten vereisen een betaald abonnement. Nieuwkomers Viaplay en HBO Max doen ook goede zaken in Nederland. Telecompaper schatte begin mei dat beide diensten al meer dan een half miljoen Nederlandse abonnees hebben. Het Nederlandse Videoland heeft inmiddels ruim 1,1 miljoen Nederlandse abonnees en Netflix blijft marktleider met meer dan drie miljoen lokale abonnees.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!