Premium

Lauren van der Heijden (DPG Media): ‘Een hele grote groep adverteerders is gewoon weg’

Koop Nederlandse waar? ‘Natuurlijk voelen we sympathie voor Nederlandse partijen, maar het mediaplan moet wel overeind blijven.'

Maiko Valentijn, Lauren van der Heijden, Aschwin de Bruijn (van rechtsonder met de klok mee)
Adformatie Connects Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor professionals in marketing, media, communicatie en reclame waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus.

In deze aflevering spreken we drie top-mediaprofessionals: Lauren van der Heijden, directeur advertising bij DPG Media, Maiko Valentijn, ceo bij Mediacom en Aschwin de Bruijn, managing director bij Magna Global.

Budget weghalen bij Google?

Een veelgehoord crisisgeluid is: 'koop Nederlandse waar'. Moeten adverteerders hun spendings verleggen van de big techs naar Nederlandse media?

  • Maar ja, hoeveel Nederlandse media zíjn er eigenlijk nog?
  • Ziet het panel naar aanleiding van de crisis een verschuiving naar inkoop bij Nederlandse media?
  • Wat vinden zij eigenlijk van de oproep om meer budget te gunnen aan Nederlandse media in deze moeilijke tijden?
  • Willen en kunnen zijn twee dingen. Zijn er praktische bezwaren die de goede bedoelingen doorkruisen?

Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:53)

Adformatie Connects Daily #8
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie